Tuesday, December 23, 2008

SELAMAT TAHUN BARU

Selamat tahun baru...untuk semua yang umat manusia di dunia ini...Bila kita sebut je tahun baru..macam macam yang ada difikiran kita.Yang paling selalu orang cakap azam baru...azam baru yang di 'foward' kan dari tahun lepas...ye la tu....Cakap je bab azam tahun baru ni...aku pun tak terlepas nak berazam gak,cewahh...harap harap menjadi lah..aku berazam nak tukar kereta baru jugak jugak tahun ni...nak dapatkan rumah sendiri yang di daftarkan atas nama aku dalam tahun 2009 ni...walaupun aku tau yang gaji aku ciput je..aku tak kira biar lah tahun ni makan pasir ke makan daun kayu ke aku tak kira...aku nak jugak semua tu...biar lah tak lepas loan goment aku,aku tak kira aku dah nekad sangat dah ni...dah tak boleh nak sabar sabar lagi dah...kalau boleh meletup biar meletup PC korang semua yang baca..jangan PC aku dah le...aku dah tak de duit dah nak beli baru...makan pun dah kena kemut sekarang..harap je dapat bonus...sekelip mata habis duit tu.....Dan azam tahun baru yang paling susah aku nak buat bagi tiap tiap tahun dan azam yang telah aku foward foward kan dari tahun ke tahun ialah SAVING....Kenapa lah duit aku susah sangat nak beranak dalam bank tu...aku dah campur kan jantan betina nya dalam tu...beranak pinak lah wahai duit..boleh aku beli rumah besar cikit...he he he..
Tahun baru dah dekat banyak kerja yang tak settle dalam tahun ni..serabut kepala..tapi aku bersyukur separuh dari apa yang aku nak berlaku dalam hidup aku, berlaku dengan jayanya...Hutang hutang semua dah settle dalam tahun ni...Tahun depan aku akan hidup dalam keadaan yang bebas tanpa hutang kecuali hutang yang bakal aku buat tak lama lagi..tak pe hutang ni aku sanggup tanggung...semoga tahun yang bakal menjelma tak lama lagi akan membawa seribu erti kepada hidup kita...Biar debu debu yang berterbangan hari ini bertukar menjadi permata di episod hidup kita yang akan datang...Jangan jadi seperti virus Chikungunya yang datang tak dapat dikesan,dan hilang nya memakan masa...

No comments: