Saturday, June 14, 2008

Selamat Hari Bapa

"Happy Father's Day"...Semua orang ada bapa..aku korang dan semua makhluk yang tuhan ciptakan ada seorang ayah, bertapa pentingnya lelaki dalam ciptaan yang maha Esa ni.. bukan lelaki saja jantan pun sama untuk binatang lah kan..tanpa seorang lelaki seorang perempuan tak akan menjadi ibu..tanpa ibu dan ayah dah tentu lah kita tak ada..apa pun dalam konteks ni semua nya sama penting...
Cerita tentang bapak aku, dia seorang yang pendiam, garang tapi tapi tak pernah tinggikan suara atau pukul aku pun..kelakar dengan orang luar jer dengan kitorang adik beradik sekali sekala je nak buat kelakar...kadang kadang kitorang tak boleh bantah cakap dia..bukan tak boleh tapi tak berani nak bantah...pantang kalau mak aku tegur,sekali mak aku bersuara 10 kali kitorang jawab...tapi kalau bapak aku...... sekali dia cakap,nak ke tak nak ke lantak korang lah...
Aku panggil abah...abah aku ni, sebenarnya penyayang sebab masa aku ditimpa penderitaan dan kekecewaan yang maha dasyat..dia lah orang pertama yang menitiskan airmata...masa tu baru aku tahu betapa sayang nya abah aku kat aku... kalau dulu aku lah anak yang tak pernah dengar kata..tapi kini aku anak abah yang paling baik...ceewahh..masuk bakul angkat sendiri lah pulak...


Abah aku..selalu fikirkan kepentingan kitorang adik beradik..semua kebahagiaan dia, dia serahkan pada kitorang...dia berikan yang terbaik pada kitorang..alangkah bertuah nya aku..memiliki seorang abah yang begitu memahami,menyayangi dan sentiasa memberi... aku sayang abah aku sangat sangat...Dia the best father in the world...then aku tahu korang pun sama..memiliki apa yang aku miliki...Ingat lah selagi kita mempunyai insan insan yang sebegini dalam hidup kita..kita lah orang yang paling bertuah sekali...Aku takde duit bulan ni..untuk special day besok aku just beli kan sepasang baju kemeja untuk abah aku....I LOVE U SO MUCH DAD...





3 comments:

Sipunat said...

Bertuahnya masih punya bapa yang n dapat mengucapkan 'selamat hari bapa' tapi aku dah takde saper lagi nak tegur atau bagi nasihat kat aku, sedihnya..huhuhu

Kepada korang yang masih ada bapa, jagalah hati mereka sebaik baiknya sebab tanpa bapa kitapun tak dapat melihat betapa indahnya sinaran mentari. -HAPPY FATHERS DAY-

*SiRibenMerah said...

Selamat Hari Bapa untuk ayah awak.. hehehe.. =P

Anonymous said...

Agak terlewat tp masih sempat mengingati hari bapa..bercakap tntg hari bapa...maka terkenanglah abh yg sudah 78 tp masih tegap dan sihat Alhamdulillah juga terkenanag lah juga nasib anak2ku yg ada bapa tp mungkin hanya atas kertas saja...walaubgaimanapun dia tetap bapa pd anak2ku.