Wednesday, May 7, 2008

Kebun Sayur Belakang Rumah ku


Haa..kalau korang nak tahu ni lah kampung aku..sungguh pun aku di lahirkan ditempat yang kaya dengan padi..tapi belakang rumah aku kebun sayur...berekar ekar luas nya kebun sayur cina kat rumah aku ni..lepas kebun sayur ni baru korang boleh tengok sawah padi..ni lah tempat aku bermain masa kecik kecik dulu..bila time kemarau..kitorang boleh main askar askar lagi di sebalik batas batas sayur ni..tak terkejar apek sayur dengan kitorang..otai otai yang selalu membuli kengkawan ni abang abang aku lah..bila time apek sayur ni tanam kacang panjang lagi best...bila apek sayur nak tanam kacang panjang dia akan pacak kayu kayu atas batas batas sayur tu..haa..masa ni lah kitorang main askar askar..best sangat bila aku teringat zaman kanak kanak dulu..bila dah besar panjang macam ni aku duduk belakang rumah aku sambil merenung jauh kebun sayur ni,aku akan tersenyum sendiri..sesekali bila aku tertoleh kat apek sayur tu rasa bersalah.. kesian pun ada, sampai sekarang dia dengan kebun sayur nya..dah bongkok rupa nya apek sayur belakang rumah aku....dan semakin dewasa lah aku...

No comments: