Friday, May 16, 2008

KEDAMAIAN YANG HILANG




Warghh...lamenya aku menyepi...rasa rindu yang teramat sangat kat blog aku ni...jari jemari aku ni dah gatal sangat nak menaip semula...sesungguhnya aku manusia biasa yang tak lari dari komitment hidup yang lain..aku ingat aku boleh beri masa yang banyak untuk blog aku ni,ternyata tanggapan aku salah...tapi takpe...hari ni..aku disini..untuk meneruskan cerita cerita tah hape hape aku..hehe..

Kehidupan yang bahagia menjanjikan kegembiraan yang berpanjangan..Kedamaian merupakan salah satu faktor kebahagiaan..hilangnya damai dihati maka gundah gulana lah hidup
Cewahh...berpuitislah pulak aku ...aku nak berjiwang karat pulak...sebenarnya aku tak suka perasaan ni..jiwa kacau beb..Sebab aku ni yang jenis happy go lucky..tapi tetiba je hari ni rasa macam kedamaian dihati aku hilang..sape yang curi ek..rasa rindu,rasa sepi,kosong,sunyi..Arghhh..kacau!!!! Apa yang sedang berlaku pada aku hari ni.."oit..bangun bangun cari semula hati ko yang hilang tu.." jerit hati ku sendiri..eh..cakap sorang sorang lak aku ni...sakit kepala bila perasaan ni datang..macamne lah aku nak hilang kan perasaan ni..aku perlukan bantuan dan juga rawatan ke..??Psychoterapist..kaunselor..doktor..arghh..tak perlu semua tu..just relaks je..tenangkan fikiran,busy kan diri, kawal emosi..then jangan biarkan fikiran melayang layang..fokos pada kerjaya..haaa kan dah ok..boleh jadi therapist lah aku ni..contoh yang paling nyata jadi kan diri sebagai bahan uji kaji baru boleh tahu berkesan ke tak..aku dah pun kembali ke jalan yang asal..dah tak sesat lagi dah..
Sebenarnya bagi aku tak salah kalau nak berangan angan sekejap..tapi jangan sampai lupa diri dah ler..tak salah kan kalau kita merindu orang yang rindukan kita dan tak juga pelik kalau semua yang berlaku pada aku hari ni boleh terjadi pada korang semua..tah tah ada orang cuba ketuk pintu hati aku kot...Iye ker..??????ishh..ishh susah ni..macam citer hindustan lah pulak..

9 comments:

Anonymous said...

meh la bia aku ketuk..
haha

Fizza said...

ketuk lah menteil...jgn tak ketuk...hehe..aku tunggu ko..

Mezain said...

Tok tok tok...

Aku dah ketuk ni...Bukalah pintu
hehe

Fizza said...

salam tak bagi mcmner lah aku nak buka..takut juga ar aku..tah tah....?????????

*SiRibenMerah said...

hye..
salam kenal.. =)

Fizza said...

Salam kenal kembali..

Fizza said...

Salam kenal kembali..

Nurul Nadiah said...

comel tangan peace tu!

Anonymous said...

Tq...nadia,kalau pic tu comel awak lagi comel..thank you visit my blog