Monday, May 19, 2008

Ketupat Daun Palas

Kalau tengok ketupat sure teringat rendang...bila ketupat dan rendang bermain main di minda teringat pulak aku pada hari raya..tapi mak aku ni pantang nampak daun palas..nampak jer mesti nak buat ketupat...zaman sekarang ni susah nak cari orang perempuan yang pandai simpul daun palas..hehe..termasuk lah aku..makan pandai lah...mak aku ni bab makan tak payah tunggu musim...rasa nak makan ketupat..dia tolong buat kan nak makan ni nak makan tu...order jer..hehe kalau lah mak aku baca entri ni sure lepas ni makanan aku kena sita...ampun makkk...bukan selalu nak manja manja mcm ni...
Aku bercerita bab ketupat ni bukan apa...cuma aku nak bagi tau..bertapa seni nya orang orang yang pandai buat ketupat ni...termasuk lah ketupat yang anyam anyam tu...alamak nampak sangat lah yang aku ni tak terror dalam bab mcm ni...Aku ni pelik sikit..kalau korang semua makan ketupat dengan rendang..kari daging ker..aku lak lain aku suka makan ketupat dengan buah durian...tu yang mak aku selalu buat ketupat tak kira musim tu...kalau musim durian..tetiba jer mak aku buat ketupat..tahu lah aku yang di buat ketupat tu untuk aku....hehe...i love u so much mum...walaupun aku tak suka sangat makan ketupat...tapi aku makan jugak untuk mak aku yang tercinta....

No comments: